Greenwashing: Różnice pomiędzy wersjami

Z TerGoPedia

(Created page with "A manipulation technique based on suggesting to the audience or target group that an entity performs pro-environmental actions, which in reality were not performed or were performed to a lesser extent than suggested in the message. Greenwashing includes messages of varying harmfulness: from changing a brand's logo to green to suggesting that its activities are environmentally friendly, to informing customers about large-scale activities that have never been completed....")
 
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
A manipulation technique based on suggesting to the audience or target group that an entity performs pro-environmental actions, which in reality were not performed or were performed to a lesser extent than suggested in the message.
Technika manipulacyjna polegająca na sugerowaniu odbiorcom wykonanie działań prośrodowiskowych, które w rzeczywistości nie zostały wykonane lub zostały wykonane w mniejszym stopniu niż podaje komunikat.


Greenwashing includes messages of varying harmfulness: from changing a brand's logo to green to suggesting that its activities are environmentally friendly, to informing customers about large-scale activities that have never been completed.  
Do greenwashingu zalicza się komunikaty o różnym stopniu szkodliwości: począwszy od zmiany logo marki na zielone tak, aby sugerować ekologiczny charakter działalności, aż po informowanie klientów marki o działaniach na szeroką skalę, które nigdy nie zostały ukończone. Formą greenwashingu jest również sugerowanie działań zakrojonych na szeroką skalę i nieinformowanie, jak dane działanie procentowo wpływa na łańcuch dostaw marki.


A form of greenwashing is also suggesting large-scale actions and not telling what percentage of the brand's supply chain they cover. For example: "We recycled as many as 1,000 units of product X!" That doesn't impact a company that produces millions of products a day. Such a message only gives the impression that the company is acting pro-environmentally when it has not made any effort to change its way of operating.
Na przykład: poddaliśmy recyklingowi aż 1000 sztuk produktu X! Nie ma to większego wpływu na działanie firmy, która dziennie produkuje miliony produktów. Taki komunikat ma na celu jedynie wprowadzenie wrażenia, że firma działa prośrodowiskowo, gdy tak naprawdę nie wykonała żadnego wysiłku w kierunku zmiany.


Some greenwashing may be due to a lack of education; for example it does not have to be a deliberate effort to mislead the user. When communicating pro-environmental actions, it is essential to follow green communication guidelines so that only messages consistent with the current situation are made available, and information is not manipulated to mislead the audience.
Niektóre działania greenwashingowe mogą wynikać np. z braku edukacji nie musi to być działanie celowo nakierowane na wprowadzenie użytkownika w błąd. W przypadku komunikowania działań prośrodowiskowych ważne jest przestrzeganie wytycznych zielonej komunikacji tak, aby udostępniać jedynie wiadomości zgodne z aktualnym stanem rzeczy i nie manipulować informacjami tak, aby wprowadzać odbiorców w błąd.

Aktualna wersja na dzień 00:03, 26 lip 2022

Technika manipulacyjna polegająca na sugerowaniu odbiorcom wykonanie działań prośrodowiskowych, które w rzeczywistości nie zostały wykonane lub zostały wykonane w mniejszym stopniu niż podaje komunikat.

Do greenwashingu zalicza się komunikaty o różnym stopniu szkodliwości: począwszy od zmiany logo marki na zielone tak, aby sugerować ekologiczny charakter działalności, aż po informowanie klientów marki o działaniach na szeroką skalę, które nigdy nie zostały ukończone. Formą greenwashingu jest również sugerowanie działań zakrojonych na szeroką skalę i nieinformowanie, jak dane działanie procentowo wpływa na łańcuch dostaw marki.

Na przykład: poddaliśmy recyklingowi aż 1000 sztuk produktu X! Nie ma to większego wpływu na działanie firmy, która dziennie produkuje miliony produktów. Taki komunikat ma na celu jedynie wprowadzenie wrażenia, że firma działa prośrodowiskowo, gdy tak naprawdę nie wykonała żadnego wysiłku w kierunku zmiany.

Niektóre działania greenwashingowe mogą wynikać np. z braku edukacji – nie musi to być działanie celowo nakierowane na wprowadzenie użytkownika w błąd. W przypadku komunikowania działań prośrodowiskowych ważne jest przestrzeganie wytycznych zielonej komunikacji tak, aby udostępniać jedynie wiadomości zgodne z aktualnym stanem rzeczy i nie manipulować informacjami tak, aby wprowadzać odbiorców w błąd.

Ciasteczka pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na wykorzystywanie ciasteczek.